wtorek, 13 grudnia 2016

Dobra domena

Posiadanie dobrej domeny internetowej ma w dzisiejszych czasach ogromne znaczenie. Nie da się ukryć, że rzeczywistość wirtualna stanowi niesamowity wyznacznik tego, jak realnie funkcjonuje nasza działalność. Jeżeli prosperujemy w sieci, to znak, że nasza firma znaczy dla użytkowników i potencjalnych klientów bardzo dużo.

Jeżeli nazwa domeny jest chwytliwa, zapamiętywana i kojarzona z produktem bądź usługą, to mamy duże szanse na to, że trafi do nas znacząca ilość osób. Najlepsze nazwy domen bardzo często stają się obiektem licytacji i aukcji – kiedy ktoś zapomina opłacić hosting i domenę u swojego usługodawcy strona ta błyskawicznie trafia na listę możliwych do kupienie. Jest to niesamowita gratka dla poszukiwaczy doskonale zindeksowanych domen.

Z pewnością wielu z was zastanawia się w jaki sposób mogliby podwyższyć wartość swojej domeny i jak sprawić, aby to właśnie nasza domena znajdowała się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej, najlepiej oczywiście kilka pozycji przed konkurencją.

Nazwa każdej domeny internetowej składa się z nazwy głównej oraz końcówki – profesjonalnie określanej rozszerzeniem. Dwa elementarne wyznaczniki stają się szansą na nasze być, albo nie być w rzeczywistości wirtualnej. Część główna stanowi zazwyczaj o nazwie firmy, produktach czy usługach oferowanych przez daną działalność. Natomiast druga część to rozszerzenie domeny odpowiadające nazwie kraju, czyli w przypadku Polski jest to „.pl”. Możemy również wybierać spośród rozszerzeń wyższego poziomu „.com”, „.org”.

Jeżeli chodzi o nazwę domeny a jej pozycjonowanie, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) to spotkać możemy się z dwoma opiniami – według jednych nazwa domeny ma istotne znaczenia w wynikach wyszukiwania, znów pozostali twierdzą, że nie ma to żadnego związku z SEO. Warto jednak przyjrzeć się temu zagadnieniu, ponieważ słowa kluczowe zawarte w nazwie danej domeny z pewnością nie szkodą ani naszej działalność, ani tym bardziej optymalizacji w wynikach wyszukiwania.

O jaką nazwę powinniśmy się pokusić, aby spełnić przede wszystkim oczekiwania klientów, abstrahując już od wyszukiwarek internetowych? W sieci znaleźć możemy mnóstwo informacji odnośnie tego, jaka domena przyciągnie uwagę innych. Osobiście uważamy, że nie ma co przesadzać i komplikować życia i wystarczy zastosować się do pięciu nadrzędnych zasad, dzięki którym wzniesiemy się na wyżyny. Przede wszystkim nie stosujmy w nazwie naszej domeny znaków polskich – to zabójstwo. Następnie pomyślmy o nazwie, które będzie łatwa do zapamiętania – niekiedy rządzi nami przerost formy nad treścią i chcemy wykazać się taką kreatywnością, że sami mamy problem z zapamiętaniem nazwy własnej domeny. Także im prościej, tym lepiej. Koniecznie odróżniajmy się od konkurencji – firm budowalnych posiadających w swojej domenie skrótu „bud” jest na pęczki. Nie trudno zatem o pomyłkę – a po co dawać szansę innym firmom na odebranie naszych klientów? Nawa domeny powinna również informować o tym w czym specjalizuje się nasz firma. Na koniec wybierzmy odpowiednie rozszerzenie i możemy rozpocząć wirtualne prowadzenie firmy.

Oczywiście nie możemy opierać działania całego biznesu wyłącznie na domenie. Jeżeli faktycznie zależy nam na tym, aby nasza strona zyskiwała coraz wyższe wyniki w wyszukiwarce powinniśmy rozejrzeć się za firmą świadczącą usługi pozycjonowania. Nie da się ukryć, że to klucz do sukcesu wielu przedsiębiorstw. Inwestycja w pozycjonowanie z całą pewnością się opłaci i już po pierwszym miesiącu zauważymy zwiększony ruch nie tylko na naszej stronie, ale i w naszej firmie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz